Cutremur în Imobiliare

România

Posted by EvaFirst on 2022-11-07 Clubul de Afaceri

Piața imobiliară din România continuă să ridice numeroase semne de întrebări pentru experții din domeniu. Chiar și așa, cineva are tot timpul de câștigat, iar în cazul celor care activează în domeniu, este vorba de agenții de vânzări. Nu de alta, dar cresc prețurile, chiar și acum.

În ultimii doi ani de pandemie, piața imobiliară din România a făcut subiectul unui avânt spectaculos, atât pe partea de proiecte nou construite, cât și în ceea ce privește volumele de vânzări, tranzacțiile efective. Fără să surprindă pe nimeni, afluența din domeniu a alimentat și o creștere a numărului de locuri de muncă disponibile în sector. Ca să înțelegi mai bine amploarea fenomenului, gândește-te că doar în primele nouă luni din 2022, peste 9000 de joburi noi au fost postate pe eJobs de către companii din zona de imobiliare. Valoarea este cu 28% mai mare comparativ cu anul trecut, în aceeași perioadă.

Imobiliarele din România, o mină de aur: cine câștigă cel mai mult
În București, Cluj – Napoca, Timișoara, Iași și sectorul Ilfov s-au scos la concurs cele mai multe posturi din piața de imobiliare.

Dacă în acest moment asistăm la o perioadă de calm în piață, când cumpărătorii se gândesc de două ori înainte de a face o achiziție și sunt cu ochii pe ce se întâmplă în economie, până nu demult dinamica din acest sector a fost impresionantă, iar asta s-a văzut inclusiv în nevoia de candidați pentru real estate.

Deși mult timp a fost un domeniu care oferea preponderent joburi de entry level și reprezenta o variantă foarte bună de angajare pentru tinerii fără experiență, acum numărul de locuri de muncă disponibile pentru candidații mid level (2 – 5 ani de experiență) și cei aflați la început de carieră este aproape egal. Iar asta nu poate însemna decât un singur lucru: piața a devenit mult mai matură, iar proiectele mai sofisticate
, a explicat Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Dincolo de context, potrivit datelor introduse în comparatorul de salarii, Salario, salariul mediu pentru cei care lucrează în imobiliare este de 4000 de lei pe lună. Agenții imobiliari, cei care compun majoritatea angajaților, câștigă în medie 3500 de lei. Un pic mai jos sunt evaluatorii imobiliari, cu o medie de 3200 de lei.

Aici, trebuie avut în vedere faptul că vorbim despre business-uri cu o componentă foarte consistentă de vânzări, ceea ce înseamnă, implicit, și comisioane care se adaugă părții fixe din salariu. Astfel, în orașele mari, un agent imobiliar poate ajunge să câștige și de 3-4 ori mai mult decât salariul fix. În orașele mici, însă, se resimte la nivel de salarii faptul că volumul de tranzacții și proiecte imobiliare, atât rezidențiale, cât și comerciale, este considerabil mai scăzut., a adăugat Bogdan Badea.

Cele mai mari salarii din România, în domeniul imobiliarelor, ajung și la 26.000 de lei lunar, pentru directorii de vânzări și posturile de property manager – 24.000 de lei. Un manager tehnic se bucură de 25.000 de lei pe lună. Chiar și așa, dacă tragi linie, doar 7,1% dintre cei care lucrează în real estate au salarii mai mari de 10.000 de lei pe lună și 11% câștigă între 7.000 și 10.000 de lei. 26,9% au salarii cuprinse între 4.000 și 7.000 de lei, 19,6% între 3.000 și 4.000 de lei și 24,4% între 2.000 și 3.000 de lei. 11% încasează mai puțin de 2.000 de lei.

Cel mai puțin se câștigă în imobiliare în Piatra Neamț – 1900 de lei, Galați – 2000 de lei, Drobeta Turnu Severin – 2300 de lei, Craiova – 2500 de lei, Râmnicu Vâlcea – 2600 de lei. Cele mai mari salarii, în mod aproape previzibil, sunt în București – 4.800 de lei, Cluj – Napoca – 3.900 de lei, Timișoara – 3.800 de lei, Sibiu – 3.800 de lei și Brașov – 3.500 de lei.


Alexandru Puiu
03.11.2022
https://playtech.ro/2022/cutremur-pe-piata-imobiliara-din-romania-se-simte-pana-si-la-salariile-agentilor-de-vanzari-cat-de-profitabil-a-ajuns-domeniul/

*

1028 vizite

Comenteaza




Citeste si

Rostul cititului

Arta lecturii


Citeste si

Abuzul

Puterea


Citeste si

Într-un avion

Savanți de renume


Citeste si

Obositor

Rețelele social-media